Get the Flash Player to see this rotator.



1. oktober 2014

Transportholdet, Flemming og Mogens, tog af sted fra "Racerværkstedet", kl. 18.00, for at transporterer Raceren til Hungaroring.



    


2. oktober 2014

Ca. 14.30 ankom tansportholdet til hotellet, Vis Vitalis Medical Wellness Hotel, Kerepes, Hungary. Ca. kl. 16. ankom "rejseholdet" i 3 stk. lejet biler. Efter en sludder og en tår øl, kørte alle mand til banen for udpakning.


    





3. oktober 2014

Ankom hele teamet til banen kl. 9.00 hvorefter raceren blev skubbet til teknisk kontrol for godkendelse, her gik alt meget smertefrit, uden nogle spørgsmål, som eks. i Barcelona. Vægt og det hele var lige efter bogen.



    

    
 


Tilmeldinger var lidt småt, kun 22 racere til start, da der ikke var nok i A2-klassen blev RCZ'en blevet placeret i D1-klassen, som bestod af 6 startende, to rene danske Teams (HM Motorsport og DK Racing Event )



    

Winnie og Mogens klar ved tankanlægget 

Træningen startede kl. 15.00 hvor Jens-Henrik blev skubbet

ud af Pit-garagen, for at blive tanket


Efter  nogle omgange blev Jens-Henrik kaldt ind for skift af bremseklodser. Ud igen for mere træning. Efter ca. 3 kvarter blev det tid til chaufførskift. René kom i bilen - efter et par omgange - og godt en times træning i alt, blev René "overhalet" af bagenden og Raceren måtte en tur i autoværnet.



    


RCZ'eren blev bugseret tilbage til pitten. Her kæmpede det dygtige mekanikerteam for at få rettet bilen. Tiden løb hurtigt og kvalifikationen blev overstået uden at bilen kom på banen. Dermed blev HM Motorsports startplacering til lørdagens løb selvfølgelig bagerst.


Efter tre timers hårdt arbejde var bilen kørerklar igen. Et stort bifald lød fra diverse pitgarager da bilen rullede ud på banen, hvor det tre chauffører kunne tage deres obligatoriske runder ved natkørsel. 



    

Fantastisk indsats fra mekanikerteamet, uden dem intet racerløb - også en tak til Team Altran og DK Racing Event som tilbød reservedele og hjælp til reparationen.


4. oktober 2014


 
     


Lørdag morgen gik starten til 12H Hungary 2014, kl. 8.00, vejret var overskyet og køligt, men banen var tør og klar til noget godt ræs.


HM Motorsports Peugeot RCZ startede, efter fredages crash, som sidste bil med Jens-Henrik bag rattet. Ca. 40 minutter efter start, lå Jens-Henrik som nr. 13 og 1'er i klassen. Melding fra bilen var, at den kørte fint trods fredagens uheld.



     


Efter ca 1,5 time måtte Jens-Henrik i pit, da han meldte røgudvikling i kabine. Det viste sig at være forårsaget af varme fra udstødning der antænder malingen på kardanturnellen. Hullet i varmeskjoldet blev lappet og René oppede i bilen, kørte kun kort tid da varmen blev for kraftig under fødderne. I pitten skiftede de flexrøret til udstødning.


Tiden blev til at Jens-Erik skulle tage sit stint. Regnen var kommet over banen og efter 5 kvarter efter løb han tør for asfalt og måtte en tur i "hegnet". Igen blev raceren transporteret i pit. Efter 10 minutter, godt med strips og gaffatape og et fantastisk teamwork, kunne bilen skubbes ud af garagen igen. Dermed kom HM Motorsport selvfølgelig bagud, hermed blev placeringen desværre med 30 omgange op til nr. 5 i klassen.



      


Jens-Henrik bag rattet igen. alle stadig i godt humør. Bilen kørte, efter omstændighederne, godt. Hurtige pitstop med dæk- og chaufførskift, olietjek og tankning, alt sad lige i skabet.



    


Mørket sænkede sig over Hungaroring, løbet fik et ekstra spændingsmoment, idet regnen herefter silede ned. René i bilen på regnvejrsdæk og kører det sidste stint og får, efter de mange problemer/uheld, det ternet flag.


Selv om mekanikerne var godt brugte, var humøret højt. Teamet fik faktisk champagne med i pitten dor en kæmpe indsats fra mekanikerne og for flest stop-and-go, af dem tog Jens-Henrik sejren for flest.


Grundet balance op performance (BOP) må omgangstiderne ikke være hurtigere end 2:06. Der gives en straf på 10 sekunder pr. omgang, der køres for stærkt!!!  Det bliv alt i alt til 13 stk.


Det er første gang vi har oplevet, at blive straffet for at kører for stærkt, i hver fald på en racerbane. Dermed var der ikke en chance for at kører placeringer op.


Bilen kommer under kyndig behandling hen over vinteren og vi ser frem til sæsonen 2015


Tak til alle som har fulgt og støttet os gennem 2014