Get the Flash Player to see this rotator.

12h Italy-Mugello



                                          








Mandag den 9.3.2015:

Flemming og Mogens startede af sted for at kører

raceren til Italien

efter ca. 1600 km og knapt 24 timer ankom de til hotellet og til en velfortjent søvn.

Det er så godt gået af "transportholdet"




 




      




Den 11. marts tog Rejseholdet afsted fra Kastrup Lufthavn, hvor Christian måtte beriges med flag da det var hans fødselsdag.


Få timer senere mødtes med Transportholdet i Italien. Hele Teamet fik ønsket Christian tillykke med en velfortjent øl.


Derefter kørte vi til banen hvor vi måtte vente et par timer for at kunne komme ind og parkere trækket.





Den 12. marts kunne vi ønske tillykke med fødselsdagen

til Jesper, også blev beriget med flag. Efter morgenmaden

kørte hele Teamet til banen for udpakning, men desværre

havde vi kun en midlertidig pitgarage, sammen med to

andre teams, under den private test/træningsdag. På denne

træningsdag blev alt trænet,tankning, chauffør- og dækskift

og almindelig pitstop tjek af raceren.


Alle var godt tilfredse og bilen kørte som den skulle.

Kl. 17 fik vi vores egen pitgarage til hele løbet. Alt blev

sat på plads og vi var klar til fredagen.


Fredag den 13. startede med godkendelse af raceren, drivers og Teamsmanagers briefing dereftertræning og kvalifikation/tidstagning. Under træningen med René bag rattet var bilen i nærkontakt med en anden racer. Heldigvis kun overfladiske skrammer. Ved Jens-Erik's udkørsel fra pitten kom "pitgaragenaboen's" Ferrari for tæt på og beskadigede hækvingen, men Jens-Erik fortsatte og kunne kører hans træningsomgange.


72 biler lignede op på gritten hvor RCZ'eren havde placering som nr. 68, da teamet under kvalifikationen ikke mente der var grund til at tage chancer for at komme op i feltet og "slås" med de hurtigere biler.

Kl. 13 gik starten to opvarmningsomgange efter saftycar, med Jens-Henrik bag rattetefter. Alle kom godt fra start og igennem sving et

Efter få omgange mistede Jens-Henrik kraft, navet venstre trækaksel var knækket og ødelagde fælgens inderside. Desværre allerede i pit for reparation af dette. Mekanikkerne arbejdede hårdt for at få raceren på banen igen.


Efter et rigtigt godt stykke arbejde fra mekanikerne kom bilen på banen igen efter godt en halv time i pit. Kort tid efter meldte Jens-Henrik at bilen satte ud, gik istå men fik liv i den igen og måtte liste i pit. Ledninger var beskadiget, efter tidligere uheld med trækakslen, som medførte kortslutning i lednigsnettet. Mekanikkerne fik også "fikset" dette og bilen kom på banen igen. Det medførte at HM Motorsport nu var knapt en time bagud. Som var svært at indhente når omgangstiderne ikke måtte ligge under 2.10.


   





Herefter kørte bilen som den skulle, alt var ok og efter 4 timer blev første afdeling af løbet flaget af og alle kørte i parc ferme for overnatning. Efter en halv times tid blev bilerne omplaceret efter klasse og placering for næste dags race.


 - Fredag den 13  overstået -

New Cell
    


Den 14. marts, HM Motorsport startede som rosinen i pølseenden, nr. 70 og 10'er i klassen, efter gårsdagens pitophold. Jens-Henrik lagde ud i en tanke bil og med friske dæk. Efter to omganges opvarming efter saftycar gik anden afdeling af løbet igang. Alt kørte perfekt og efter to timers stint kom René i bilen. Grundet manglende GPS-signal virkede laptimerne ikke som den skulle, kørerne kunne ikke følge med i omgangstiderne, så Teamchef Flemming måtte i pitten følge sektortiderne, igen og igen måtte han meddele René at han kørte alt for stærkt og der var sat stop and go i banken som skulle afregnes. Efter ca. to timer kom bilen i pit for tankning, chaufør- og dækskifte. Jens-Erik bag rattet men måtte i Stop and Go feltet for at afregne René's straf (3x30 sekunder).






Flemming var nød til at holde kørerne i stram snor for at undgå straf, men alt ialt høstede HM Motorsport ialt 9 stop and go

a' 30 sekunder, så det var faktisk kun ved pitstop der kunne indhentes tid.

Så alt i alt en øv begyndelse  - men en god slutning.

HM Motorsport sluttede med plads nr. 49 generelt og 7'er i klassen


En stor tak og roser til vores dygtige mekaniker-, tank- og dækteam, og selvfølgelig også til alle der har fulgt os