Get the Flash Player to see this rotator.


30. maj 2014


Dagen startede med briefing for teamchef og efterfølgende for drivers. Derefter var der 50 minutters fri træning hvor Jens-Henrik, Rene og Jens-Erik fik afprøvet bil og bane.


Kvalifikationen var delt op i to, Først "de små" derefter "de store. Rene satte tiden som 2’er i klasse A2 og 35 ud af 54 startende.



   




     


Kl. 15.15 opstilling start grid til Hankook 12h Zandvoort løbet. Jens-Henrik satte sig i RCZ’eren som første kører klar til start. Kl. 16.00 gik starten efter to opvarmningsomgange efter Safty car. Ved start mistede han et par pladser, det var bevidst en forsigtig kørsel, for at undgå konflikter. Efter 10 omgange var han nede som nr. 4 i klassen og 38 generelt. Jens-Henrik melder pitten har muligvis ramt en Mercedes med bagenden. Heldigvis var der intet at se. Så ingen panik som ellers var ved at brede sig i pitten. Der blev kørt rigtigt gode tider, ligger derefter 25 generelt. De to timer nærmede sig og efterhånden var der travlhed hos de forskellige teams med tankning og chaufførskift. Der var kun 4 tankpladser så dem var der rift om. Jens-Henrik kommer i pit for tankning, dæk- og chaufførskift. Rene i bilen for sit første stint. Der var lidt "knas" ved tankningen, men det gik. Også Rene kører stabilt og rigtige gode tider. Efter 3 timer slutter løbet kl. 19.00 og racerne skulle i Parc ferme. Lige inden – på sidste omgang snupper han 2. pladsen og nu 25 generelt igen. I parc ferme må der ikke røres ved bilen, først efter en halv time må bilen tildækkes for natten. Under de første tre timer af løbet var der 20 minutters kørsel under code 60 som bruges i stedet for Saftycar, her må kun køres med 60 km/t og holde sin placering.


    


31. maj 2014


Kl. 9.00 blev Parc ferme åbnet for mekaniker og chauffør. Tildækningen blev fjernet, bilen opstartes for at kører til grid start. Der findes de respektive startpladser som er klassevis, med de hurtigste klasser forrest. Kl. 10.00 re-start af 12 timers løbet med et par opvarmningsomgange efter Saftycar. Rene var helt klar og kom godt fra start. Efter en enkelt omgang kører to biler i "hegnet", lige efter første sving efter langsiden. Den ene kunne selv kører derfra men den anden måtte transporteres i pit. Det medførte 10 minutters code 60.



     







Ca. en halv timer herefter, olie på banen og igen code 60. Rene blev kaldt i pit for tankning, dæk- og chaufførskift. Jens-Henrik stod klar til at ta’ sit andet stint. Alt kørte som det skulle, placeringerne blev kørt op "stille og roligt". Så blev det tid til at Jens-Erik skulle ta’ sit første stint. Pitstop lå lige i skabet, hvergang under code 60. Mekanikker- og Tank Teamet Gjorde det super godt ifølge Teamchefen, som med rolig stemme gav informationer og ordre. Jens-Erik meldte megen olie på banen, hermed code 60.


Rene overtog raceren for sit andet stint, igen i en code 60 periode. Gode stabile tider, godt kørt.







Efter knapt 2 timer overtog Jens-Henrik for at tage sit tredje stint, igen i en code 60 hvor pitstop og tankning sad lige i skabet, takket være vores stabile og dygtige Team (ros kan de ikke få nok af). Efter 15 minutter på banen og fem minutter efter code 60 var frigivet (16,25) melder Jens-Henrik ind, at der er sket et kæmpe crash mellem sving 7 og 8, men han var ikke impliceret, kom som nr. 4 bil efter uheldet. DK Racing Event var desværre indblandet, håber alt vel for Sonny Nielsen som sad bag rattet. Denne code 60 varede en time for oprydning m.m.



    








     


Så der blev ikke meget race for Jens-Henrik i hans 3. stint. Herefter overtog Rene for sit tredje stint og til sidst Jens-Erik som fik opgaven at kører det sidste stint og kører over målstregen. Kl. 19.00 kørte RCZ’eren i mål som vinder af klasse A2 (med 6 omgange ned til nr. 2) og 14. plads generelt – SUPER GODT GÅET – Det blev fejret med en kold øl i pitten. Derefter skulle der pakkes sammen og læsses.


Dagen sluttede med Beach Party med præmieoverrækkelse

Desværre udgik Team K-rejser med en defekt motor, men vi takker dem for selskabet i pitgaragen.



         










 Stor tak til hele teamet for en fantastisk indsats - Stor tak til alle der har fulgt os her og på facebook