Get the Flash Player to see this rotator.

DEC - Ring Djursland 2. juni 2012


 
HM Motorsport tilmeldte sig løbet på Ring Djursland med en hel del optimisme.
Årets første løb på Padborg Park, blev desværre kun til træning, så alt var tjekket og strategien var lagt til årets andet løb.
 
Træning og tidtagning var lige efter planen, Jens-Henrik satte tiden 56.424 i første tidtagning. 2. tidtagning blev det til nr. 4 med tiden 53.863, knapt 3 sekunder efter nr. 1. og 0,184 sekund efter nr. 3.
C2’erens startplacering blev nummer 4, efter Aquilla CRI 565, Ferrari 455 og Aston Martin.
 

                              

     
 
Efter 3 omgange efter safteycar gik den rullende start, C2’eren fulgte rigtigt godt med i spidsen, holdte sin placering og lagde hurtigt afstand til feltet bag sig.
 
Efter 25 omgange og som nummer 3 i feltet, knækkede trækket til gearstangen og bilen måtte i pit, men kom hurtigt på banen igen,  alligevel ”kostede” det 6 omgange.

 
 
 
 
Efter 101 omgang og tid til tankning og dækskifte. Jens-Erik satte sig i sædet. Her opstod problem med starteren og C2’eren måtte skubbes i gang efter tankningen
      
 
 
 
 
Jens-Erik havde i sit stint en længere ”duel” med nr. 333.
 
Tre kvarter før løbets afslutning, var det tid til anden og sidste tankning, igen måtte C2’eren skubbes i gang for at få foretaget et dækskifte. En stor tak til de medhjælpene teams som hurtigt sprang til. Der var dog megen tvivl om vejret holdte tørt, men der blev dog valgt slicks, dermed kunne Jens-Henrik starte sit andet stint.
         
Efter få omgange satte regnen ind (kraftig regn).Der blev travlt i pitten, de fleste skiftede til regnvejrsdæk. HM Motorsport valgte, at køre den sidste halve time i silende regn på slicks, der skete en markant ændring i omgangstiderne. En meget ”spændende” kørsel og afslutning på løbet.
     
Efter fire timer, med 229 omgange, blev løbet flaget af og HM Motorsport fik en placering som nummer 2 og 7’er generelt.
     

Tak til hele Teamet, som har givet en hånd og fået skruet C2’eren godt sammen.